Jump to content
IGNORED

Svenskar??


frax

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ok, då är vi iaf. 4st. Tror vi kan ränkna bort liquid_sky :)

Rikard från Kumla tror jag hänger här ibland också.

 

5st alltså, får se om det kommer några fler. 5 är lite för få för att arrangera en träff.

 

/frax

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Så vad gör alla ?

Min Ataribakgrund är att jag köpte min första A800 1982 med 2 st 810 diskdrivar och utvecklade en hel del spel med. På senare dagar så har mitt Atari-intresse blossat upp igen. I takt med att spelkonsoler och datorer blir mer och mer komplexa så blir det tuffare och tuffare att orka med att driva egna pulprojekt. Men på mina Atarihäckar så är det mycket enklare och mycket roligare att skriva små applikationer och spel och göra roliga expansionsenheter etc. Mer info om mig och mina burkar finns i länken i signaturen. Vore kul och höra vad andra håller på med också.

 

/Pacman

Link to comment
Share on other sites

Min Atarihistoria började med att jag som liten sparade ihop till en 2600. Och sen i tonåren hade jag en Atari ST. Höll på mycket med grafik, programmerade en del men insåg att det inte var min grej. Roligare att sitta och pilla i Degas... Samlar lite halvhjärtat på 2600 carts, mest för att det är kul, inga planer på att få ihop en komplett samling direkt :D . Vissa av dom gamla spelen är ju faktiskt fortfarande kul!

Edited by Han
Link to comment
Share on other sites

Är egentligen inte "Atarian" i botten, hade en gång i tiden Vic 20, C64, ZX Spectrum, Amiga... men har alltid beundrat programmerare som pressat det mesta ur begränsad hårdvara och när jag så snubblade över Thomas Jentzchs konvertering av Thrust till Atari 2600 insåg jag att både den plattformen och det spelet på ett mycket bra sätt summerade hela 8-bitarseran!

 

Samlar lite löst på 2600-spel (brukar säga en samling enbart bra 2600-spel sällan överstiger 10-20 stycken). Har lekt lite med Paul Slocums Music Kit och även lite med 6502-programmering för 2600, men det är rätt så tidskrävande så jag har inga ambitioner att det ska komma ut så mycket av det...

 

Mvh Moderntimes99

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
5 är lite för få för att arrangera en träff.

Hur många känner till/kommer till Retro Gathering, nu när det faktiskt ska arrangeras en träff i alla fall? Jag antar att frax har PM:at alla som skrivit i den här tråden åtminstone? :)

 

Kul med Retro initiativet! Tyvärr ska jag jobba precis den helgen, så jag dyker inte upp. :(

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag har satt upp ett C64-forum på skandinaviska som har blivit rätt populärt. Där finns det bl.a. en sektion kallad "Andra gamla datorer och spelkonsoller" där det finns några Atari-diskussioner. Jag tänkte att det kanske kunde vara intressant att nämna att forumet finns här eftersom det finns en del Atari-användare som också har haft VIC-20/C64/C128 vilket man kan märka både av vad som skrivits i denna tråd och på mitt forum. Tråkigt nog har jag inte själv haft någon Atari :( .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 9 months later...
  • 1 year later...

Jahaja. Det känns rätt skumt att jag lyckats missa den här tråden. Är det någon av er som är kvar här?

Jag representerade sverige i vinter-os på atari-2600 här för några månader sedan och försökte då skrapa ihop fyra lagmedlemmar. Vi blev två, jag och en amerkikan vars mamma var svenskättling (vi vann). :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...