Jump to content
IGNORED

Zijn hier ook nederlanders/belgen???


Htbaa

Recommended Posts

Ja hoor, er lopen er wel een paar rond hier. In Nederland stikt het van de verzamelaars inmiddels, maar dat heb je waarschijnlijk zelf ook al gemerkt. Op elke vlooienmarkt of beurs lopen er altijd wel een paar verzamelaars rond.

 

Ik spaar zelf alleen nog Atari 2600. Bezit inmiddels behoorlijk veel van die dingen, maar voor leuke pirate carts (vooral in doos) heb ik altijd interesse

 

Groeten,

 

Marco

Link to comment
Share on other sites

ja, toen in 1995 heb ik hem gloed nieuw gekocht en op mijn site kan je zien wat ik allemaal heb.

Ik heb trouwens net een 2e hands jaguar binnen gekregen omdat mijn allereerste stuk is gegaan!!!!!!

Ik denk dat een pinnetje in de cartridge port stuk is.

Link to comment
Share on other sites

hoi hier nog een nederlander, ja zo rond 1995 hadden ze bij mij in de buurt veel atari spullen 800XE's met een zak vol spellen, atari 2600's, lynx...ik heb er nu nog spijt van dat ik toen niks had gekocht, toen verzamelde ik nog niet. in 1997 had ik er een jaguar gekocht met 15 spellen(die heb ik laten roken : ( omdat ik er een verkeerde adapter op aan had gesloten..,en kan het nummer van het ic niet meer zien want er zit een gaatje in) ..

maar het bijna 30 april dus dan ga ik weer eens op zoek naar atari spullen.

 

TheleN

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

bij mij viel het ook wel tegen,ik hoopte op atari 2600/7800/jaguar artikelen, maar helemaal niks. maar heb wel een atari 800xl met een atari 1010 in doos gekocht voor E5, een MSX 1 in doos , een MSX 2, deze had ik nog niet en was benieuwd wat zo'n msx kon..zit alleen geen diskdrive bij..

 

thelen

Link to comment
Share on other sites

yo! hier nog een nederlander!

op de koninginnemarkt was inderdaad niet veel

 

Al heb ik wel zo een 2600jr. kunnen krijgen, met nog wat spelletjes

 

ik weet wel van een winkel in amsterdam waar ze het een en ander verkopen van alle 5 de consoles

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

"kuifje is wat stilletjes":

Koninginnedag was dus ff helemaal niks, ja, een heftige overstroming hier in Eindhoven, vooral bij mij binnen!!

Ik heb een site gemaakt, ik heb GEEN verstand van HTML ofzo, van websites maken, maar dit is via zo'n kant en klaar voorniksneemeenbannereneenpopuperbij site.

Dus, een banner en een pop-up:

 

http://www.oldatari.tk

 

hehehe, aangezien ik nog maar pas verzamel is hij niet zo uitgebreid.

Mail ff of het iets is.

 

Groeten Kuifje

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 12 years later...

Een oud topic, maar nog een Nederlander meldt zich! Ik ben geïnteresseerd in retro technologie/gaming; vind alles wel interessant eigenlijk. Heb bijvoorbeeld een Atari 2600, Vectrex, Philips Videopac & CD-i, maar ook een oldskool Polaroid camera, cassettespeler etc. etc. Over rommel/vlooienmarkten struinen vind ik altijd wel lachen; je komt van alles tegen en het kost meestal geen drol. Laatst nog een Philips VG8020/00 MSX computer op de kop getikt. En op een andere markt een cassette-game gevonden ervoor. Altijd mooi als dat gebeurt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Dit topic is best wel oud, maar hier nog een Nederlander. Ik ben wat je noemt een 'retro nut', ik heb 3 Atari 8 bit machines waaronder een behoorlijk gemodificeerde 600 XL, 3 behoorlijk gemodificeerde Atari ST machines, een Amiga 500 en een Amiga 1200. Deze hebben ook enige add-ons. Amiga's zijn wat makkelijker uit te breiden dan de ST serie. Soms kan het zonder de soldeerbout tevoorschijn te halen (trapdoor expansions). Die modificaties aan de machines doe ik meestal zelf, inmiddels redelijk handig geworden met de soldeerbout . SMD solderen lukt me nu ook al, een van mijn ST's is een SMD uitvoering. Het plaatsen van een blitterchip in deze machine is een behoorlijke uitdaging geweest. Altijd leuk als een hardwareproject succesvol is.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Er zitten best veel Nederlanders op AtariAge, echter die schrijven meestal in de forumonderdelen over de specifieke Atari's, dus Atari 8-bit, Atari ST etc. en schrijven dan ook in het Engels. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar dit bericht: http://atariage.com/forums/topic/249759-wie-woont-er-in-nederland-who-lives-in-the-netherlands/?hl=%2Bnederlanders

 

Groeten,

Fred

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...